Az úszás pozitív hatásai

Egészség szempontjából vizsgálva, az úszás számos pozitív hatást képes gyakorolni az emberi szervezetre. Úszás közben teljesen el lehet lazulni, súlytalanul és különösebb megterhelés nélkül lehet általa átmozgatni az egész testünket. Úszás közben teljesen súlytalanná válhatunk, amely éppen olyan érzés, mintha a világűrben lebegnénk.

Az úszásnak prevenciós, rehabilitációs és rekreációs jelentősége is van, ezért életkortól függetlenül minden ember számára javallott. Már az egészen pici csecsemők is nagy-nagy örömmel vesznek részt a babaúszásokon. Az arcukról sugárzik a boldogság, a nyugodtság, hiszen az anyaméhben való létükre emlékezteti őket a vízben történő lebegés. A felnőttek számára hasonlóképpen lazító és megnyugtató hatással van a vízben tartózkodás.

Gondolta volna, hogy az úszás segítségével meg lehet növelni a testmozgás hatékonyságát?

Pedig így van. Nagyjából tizenkétszer hatékonyabb az úszás, mint más, szárazföldön végzett aerob vagy fitnesz mozgásforma. Éppen ezért fogyókúrázók számára is kifejezetten ajánlott rendszeresen eljárni úszásra.

úszás

 

Úszás hatására a tüdő tágul, az állóképesség fejlődik, a vérkeringés javul, a szív- és az érrendszer pedig nagymértékben erősödik. Ízületi betegségek, csontritkulás, valamint diabétesz esetén is kifejezetten ajánlott felkeresni a legközelebbi uszodát, hiszen az e betegségekkel együtt járó kellemetlen panaszokat is remekül lehet enyhíteni az úszás segítségével.

Gerincferdülés, csigolyakopás korrigálására ugyancsak ajánlott rendszeresen úszni, illetve a rossz testtartás javítására is tökéletesen alkalmas e sport. Nem véletlen tehát az sem, hogy az úszást a hátfájás elleni csodaszerként is szokás emlegetni. Az úszást sohasem késő elkezdeni, ezért, ha Ön is szeretné megtapasztalni a vízben történő testmozgás szervezetre gyakorolt pozitív hatásait, mielőbb keressen fel egy uszodát! Lehet Ön fiatal vagy idős, biztos lehet benne, hogy az úszás csakis előnyére válik!