Egészésgünkre is hatással van, hogyan alszunk

Az élet egyharmadát egy átlagos ember bizonyosan átalussza. Éppen ezért nagyon fontos, hogy hogyan alszunk, hiszen alvási szokásaink, főleg az alvási pózunk hatással van egészségünkre is. Egy friss kutatás megállapította például, hogy a stabil oldalfekvéshez hasonlítható alvási póznak előnye és hátránya is van. Míg ugyanis ebben a testhelyzetben alvás közben a gyomorsav szintje csökken és jó hatással van az emésztésre, addig a ráncoknak már kevésbé hasznos, hiszen a nevetőráncok kialakulását segíti elő azon az oldalon, amelyiken éppen a párnán fekszünk.

A háton fekvés a legjobb választás lehet azoknak, akik szenvednek az ízületi gyulladástól, ebben a pozícióban oszlik el ugyanis a legjobban a testsúly, viszont a hanyatt fekvés főleg a túlsúllyal rendelkezők számára kiválthat horkolást és nehézlégzést is. Mivel a háton alvás általában azt eredményezi, hogy a véráramban kevesebb lesz az oxigén, ezért ez komoly problémát okozhat a szív- és a tüdőbetegek számára.

A magzat póz mindemellett a legjobb akkor, ha derékfájástól szenvedünk – ebben a testhelyzetben ugyanis ellazulnak a csigolyák -, a nyak- és a fejfájásra hajlamos emberek számára azonban rossz választás, de szakértők szerint mégis ez a legelterjedtebb pozíció. Érdemes ebben a pózban alaposan kitámasztani a nyakat és a fejet, így elkerülhetjük az esetleges káros hatásokat.

A hason fekvés a másik nagyon kedvelt alvópóz, ami a horkolás ellen a legkiválóbb, de nem ajánlatos azoknak, akik hajlamosak a fogcsikorgatásra. A testhelyzet hátránya még, hogy könnyen idegi rendellenességet okozhat a felsőtestben, de ha a nyaki rész és a gerinc egyenes helyzetben van, akkor ezt könnyedén elkerülhetjük.

A legkedveltebb pózok között találhatjuk még – nyilván párok között – a nagykifli-kiskifli testhelyzetet, ami az egyik legelőnytelenebb alvópóz az izmok szempontjából, idegi alapon azonban a lehető legnyugtatóbb.