Étkezzünk egészségesen télen is!

Az egészséges étkezés az év minden évszakában fontos, de télen különösen nehéz megoldani, hogy egészségesen étkezzünk. Az egészséges táplálkozás alapköve a sokféle zöldség és gyümölcs fogyasztása, lehetőleg nyersen – ez télen szinte lehetetlen megoldani. De van remény arra, hogy étkezzünk egészségesen télen is!

A téli időjárás arra utasítja szervezetünket, hogy minél több olyan táplálékot vegyen magához, mellyel a hideg elleni védelmet biztosítani tudja testünk számára. Ezért többnyire azokat az ételeket részesítjük előnyben, melyek több kalóriát jelentenek, mint amennyire valójában szükségünk lenne. Ennek ellentételezésére kell tudatosan figyelnünk!

Az egészséges téli étkezések alkalmával is fontos, hogy sok zöldséget fogyasszunk, bár a nyersen való fogyasztás a minimálisra csökkent választékból korántsem könnyű.

Viszont vannak olyan gyümölcsök, melyek idénye csak télen érhető el számunkra. A narancs, a mandarin, a citrom C-vitamin tartalma kimondottan a téli egészséges táplálkozás alappillérei! A zöldségfogyasztás többnyire fagyasztott termékekből állítható össze, ezeket az alapanyagokat inkább párolva, mint főzve együk.

Télen a vastag kabát takarásában hajlamosak vagyunk úgy étkezni, ahogy a nyári szezonban eszünkbe sem jutna. Érdemes odafigyelni a téli egészséges táplálkozásra – tudatosan – hiszen a tél elmúlik, és nem marad más vissza, csak a felesleges kilók, a fáradtság és a vitaminhiány.

Télen kell több C-vitaminban gazdag gyümölcsöt fogyasztani, hiszen ezzel erősítjük immunrendszerünket; párolva elkészíteni a zöldségeket. Ugyanúgy oda kell figyelni az édesség minimalizálására, vagy a sok felesleges zsír fogyasztásának elkerülésére, mint ahogy azt tavasztól-őszig tennénk!