Hogyan erősítsük gyermekünk immunrendszerét?

Az iskola, óvoda kezdésével a megszokott ritmusba tereli a család életét. Kezdődik a taposómalom, amely nem csak a szülőket terheli, hanem a gyerekeket is.

A kisgyermekek, óvodás és az általános iskola alsó tagozatos csemetéi különösen fogékonyak a megfázásos betegségekre. A szeptemberi, októberi hónapokra jellemző torokfájások, köhögések, orrdugulások leginkább a felső – légúti fertőzések jellemző tünetei. Ilyenkor kezdődik a sok betegállomány korszaka.

Ezek betegségek a gyermekek számára fontosak, hiszen arra tanítják a gyermeki szervezetet, hogy hogyan használják a szervezetének védelmi rendszerét De melyik az a szülő, aki nem rémül meg, mikor gyermekét úgy látja, amint az bedugult orral próbál beszélni, vagy a fulladás közeli állapotba kerül a köhögéstől. Mint szülő, sokat tehetünk gyermekünk immunrendszerének erősítése érdekében. Számos házi módszert alkalmazhatnak, melyek nem gyógyszer ízűek, finomak és a gyerekek is szívesen fogyasztják azokat.

A frissen csavart narancslé, vagy a nyers zöldséglé C-vitaminban gazdagok, ráadásul flavonoidokat is tartalmaznak, nagy mennyiségben. Ezek a flavonoidoknak antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatásuk is van, de sok rákellenes készítmény is tartalmazza ezeket a természetes csodaanyagokat. A biogyümölcsökből és biozöldségekből készített ivólevek még egészségesebbek, aki megteheti inkább ezeket válassza. Az aprómagvas gyümölcsökből készített ivóleveket csak azoknak szabad adni, aki garantáltan nem allergiás rájuk.

Ha a gyermeknek allergiás tünetei vannak, állandóan be van dugulva az orra, akkor házi praktikaként kipróbálhatják a tejmentes diétát. A tej, a joghurt, a kerfír, tejföl, sajt, csoki, fagyi, jégkrém kiiktatásával ha a tünetek csökkennek, akkor érdemes a gyermeket elvinni orvoshoz, és tapasztalainkat elmondva konzultálhatunk a kezelő orvosunkkal és közösen találhatnak gyógymódot az allergia gyógyítására.

Arra azért figyelni kell, hogy ha a tejmentes diétát alkalmazva pótolni kell a gyermeknek a napi kálcium szükségletét, ami naponta 600 – 800 milligramm kell hogy legyen.

Fogyasszanak több halat, ha viszont a gyermek nem hajlandó a halat megenni, akkor napi szinten vegyen magához D-vitaminban és omega – 3 zsírsavban gazdag készítményt. A gyógyszertárakban már lehet kapni tabletta formájában is, vagy cseppekben is. Az ízük nem éppen kellemes, de egy kis szörppel vagy frissen facsart gyümölcslével elfeledtethető a kellemetlenség. Nem csak a szervezete erősödik csemeténknek, hanem az agyi funkciókat is támogatja ezzel a megoldással.