Immunerősítés speciális étrenddel

A téli időszakban az emberi szervezet általában teljesen kimerült tartalékaiból, legyen az vitamin vagy ásványi anyag.

Éppen ezért óriási szükségünk van arra, hogy valamilyen formában pótoljuk szervezetünk számára mindazt, amiből hiányt szenved, és erősítsük immunrendszerünket, amit a legegyszerűbben az egészséges táplálkozással tudunk elérni.

A természetes védekezés során a legfontosabb a C-vitamin, amennyiben ugyanis folyamatosan megfelelő mennyiségű C-vitaminhoz jut egy átlagos emberi szervezet, akkor az képes lesz ellenanyagot termelni a vírusokkal szemben is. A legjobb C-vitaminforrások ugyanakkor nem a pirulákban keresendők, hanem az ételekben, különös tekintettel a gyümölcsökben. Egy embernek átlagosan 200 mg C-vitamint kell bevinni szervezetébe, méghozzá egész napra elosztva. Javasolt naponta legalább hatszor, kisebb étkezések vagy nassolások formájában elegendő zöldséget és gyümölcsöt enni ahhoz, hogy szervezetünk megfelelő mennyiségű C-vitaminhoz jusson, ezzel csökkentve a betegségek kockázatát, de egyes daganatos betegségek ellen is védelmet biztosít számunkra.

A C-vitamin mellett igencsak fontos az E-vitamin is, ami elengedhetetlen az immunrendszer egészségének megőrzésében. Az E-vitamin nem csak serkenti a baktériumölő sejtek működését és az antitestek képződését, hanem még az öregedés folyamatát is lelassítja. A legtöbb E-vitamint növényi olajokban gazdag étrenddel tudjuk bevinni szervezetünkbe.

A fentiek mellett igencsak fontos továbbá a béta-karotinból előállított A-vitamin. Azért fontos, hogy az A-vitamin a béta-karotinból származzon, mert szintetikus formában túladagolhatjuk és káros lehet a szervezetre, de a természetes anyagokból éppen annyit állít elő magának a szervezet, amennyire szüksége van. Az A-vitamin különösen jó hatással van a szemidegekre, hanem antioxidánsként a rákfajták megelőzésében is szerepet vállal, sőt, az immunrendszert is erősíti. A legismertebb A-vitaminforrásoknak a spenótot, a sütőtököt, a burgonyát és néhány gyümölcsöt tekinthetünk.

A vitaminok mellett természetesen a szükséges ásványi anyagoknak is meg kell lenniük a szervezetünkben. Ilyen például a cink, ami elengedhetetlen az immunrendszer erősítéséhez, ám akárcsak az A-vitamint, ezt is élelmiszerekből szabad csak fogyasztani. Különösen sok cink van például a májban, a hüvelyes zöldségekben és a tojásban is.