A jóga 4 jótékony hatása

A jóga áldásos hatásával már évezredek óta tisztában vannak az emberek. Eredetét tekintve egy ősi indiai valláshoz kötődik a jóga, ám egykoron még csupán az alternatív gyógyászat keretei között alkalmazták. Mára felismerték azt, hogy a jóga nem csupán a léleknek tesz jót, hanem egyben a fizikai állapotra is pozitív hatást képes gyakorolni. Lássuk, milyen pozitív hatásai vannak a jógázásnak:

1. A jóga, öregedés gátló hatással bír

Manapság egyre kevesebb olyan ember van, aki 50 évesen is fittnek és erősnek érzi magát. Sőt, vannak, akik sokkal öregebbnek érzik magukat, mint amennyi idősek valójában. A jóga segít abban, hogy fittek lehessünk, illetve abban is, hogy a korunknak megfelelő vitalitással és életerővel élhessük a mindennapjainkat.

2. A jógázással leküzdhetjük az egyensúlyhiány következményeit

Az asszimetria, vagyis más néven az egyensúlyhiány számos probléma okozója lehet. Amennyiben egyensúlyhiányban szenvedünk, rendszeresen előfordulhat, hogy rossz a közérzetünk, stresszesek, fáradtak, ingerlékenyek vagyunk. A testünkben folyamatos feszülés jön létre, amely következtében akár sérülések is bekövetkezhetnek.

Alkalmanként fájdalomérzet is társulhat az asszimetriához, ezért mindenképpen törekedni kell arra, hogy visszaállítsuk a testünk egyensúlyát. Erre tökéletes megoldást nyújt a jóga, ezért azok számára, akik a fenti tünetek valamelyikét hosszabb távon is tapasztalják, mindenképpen ajánlott lenne rendszeresen elvégezni néhány jógagyakorlatot.

jóga

 

3. A jóga hajlékonyabbá teszi a testet

Sok ember számára talán riasztó lehet egy-egy jógagyakorlat, mert úgy gondolják, hogy ők nem képesek végrehajtani a feladatokat. Emiatt nem is kezdenek bele a jógázásba.

Pedig a jóga nyújtógyakorlatai éppen azt teszik lehetővé, hogy az „elöregedett” test ismét rugalmassá és hajlékonnyá válhasson, így még a legnehezebb gyakorlatok is, korhatár nélkül elvégezhetőek lesznek, kellő gyakorlás és nyújtás után – bármilyen hihetetlennek is tűnik.

4. A jóga képes helyreállítani az emberek lelki békéjét

A jóga során nem csupán a mozdulatoknak van jótékony hatása, hanem az órákon elsajátított speciális légzésgyakorlatoknak is. A feladatok végzése közben ugyanis, a légzésre nagy figyelmet kell fordítani.

A légzés figyelése, kontrollálása közben a külvilágot teljesen kizárjuk a fejünkből, és csakis önmagunkra, a saját testünkre kell, hogy koncentráljunk. Erre a mai rohanó, stresszel teli világban különösen nagy szükség van.

Ha hasznos volt a poszt, oszd meg a többiekkel is: Nyomj egy LIKE-ot!