Jót tesz egészségünknek a futás

A testmozgással kapcsolatban általános igazságnak tekinthető, hogy minden formájában jót tesz az emberi szervezettel, hiszen ezáltal az ember állóképessége és egészsége is napról-napra javul.

Az egyik legjobb testedzés ugyanakkor, ami garantáltan minden testrészünket meg fogja mozgatni, kétség kívül a futás, amit sokan igencsak unalmas sportnak tartanak, de érdemes okosan, tudatosan hozzáállni, így teljesen más megvilágításba kerül ez az elfoglaltság, és megismerhetjük olyan oldalait is, amilyenről eddig még fogalmunk sem volt.

A futást sokan azért kezdik meg, hogy segítségével lefogyjanak, de érdemes tisztában lenni vele, hogy amennyiben túl nagy súlyfelesleg halmozódott fel rajtunk, akkor a futással csak ártani fogunk magunknak, egyrészt nem tudunk elegendő távot teljesíteni, másrészt tönkretesszük lábízületeinket is. Más esetben azonban a futás kiváló fogyókúrának tekinthető, hiszen hamar lehet vele látványos eredményeket elérni, annak ellenére is, hogy az izomtömeg növelését nem tőle várjuk, azonban a szálkásítás és a szikár alkat egy megfelelő edzésprogram mellet csakhamar kialakulhat.

A futás ugyanakkor nem csak felesleges kilóinkra, hanem egész szervezetünkre jó hatással lesz, beszéljünk mentális állapotunkról, vagy éppen immunrendszerünk erősítéséről, ami mellett a sportág képes megnövelni az állóképességet, merevíteni a csontozatot, de megerősíti a szívizmot, így az nagyobb munkát tud végrehajtani szervezetünkben, ezáltal egyetlen dobbanással lényegesen több vért tud szállítani szervezetünkben. A futás megnöveli mindemellett a tüdőkapacitást, ezáltal a vérnek is megnő az oxigénszállító képessége. A futás mindemellett megnöveli a boldogsághormonok számát is, így a futással jó közérzetet is előidézhetünk.