A meditáció pozitív hatása a lélekre

A meditáció számtalan tudományos tanulmány szerint egy olyan öngyógyító módszer, amelynek számtalan jótékony hatása ismert. Habár fizikailag is képes gyógyítani az embert, de leginkább lelkileg képes hatást gyakorolni, így például a stressz levezetésére vagy a szorongásra bevett, az orvostudományban is alkalmazott módszer.

meditációMeditációnak nevezhetjük összességében azokat a technikákat, amelyeket az emberek azért gyakorolnak, hogy relaxáljanak, elérjék belső nyugalmukat, leküzdjék betegségeiket, vagy csak egyszerűen jó legyen a közérzetük. A meditáció közben az ember egy csendes helyen felvesz egy kényelmes pozíciót, figyelmét pedig önmagára koncentrálja, és megnyitja elméjét a pozitív hatások irányában, amelyek gyógyítóan lépnek fel.

A meditációnak két formája létezik, így van a buddhista tanításon alapuló, úgynevezett figyelmet koncentráló változat, amikor nem kell mást tenni, csak a jelenre koncentrálni, csendben ülni, és a légzésre figyelni. A másik ilyen a transzcendentális meditáció, amelynek során a meditáló egy mantrát mondogat magának 15-20 percen keresztül.

Bármelyik meditációtípus is legyen a szimpatikusabb, mindegyik meditációfajtát napi szinten kell végezni, lehetőleg étkezés előtt. Orvosi kutatások is megerősítették a múltban, hogy a meditációval nem csak általános közérzetünket javíthatjuk meg kimagasló mértékben, hanem segítségével csökkenthetjük a depressziós tüneteket is.

A meditáció ezen felül megnöveli az ember koncentrációs képességét is, de leginkább a lélekre van jó hatással, hiszen általa sokkal kiegyensúlyozottabbá válik az ember, megtanul éberen kikapcsolódni és pihenni, így a stressz, valamint a stressz által kiváltott betegségek – szorongás, reflux és a többi – szintén jó hatással van hosszú távon, de inkább megelőzésre, semmint a probléma orvoslására szolgál.