Szezonális zöldségek és gyümölcsök

Alig várjuk a tavaszt, hogy melegebb idő legyen, megjelenjenek az első rügyek, kibújjanak a virágok, később pedig érjenek az ízletes gyümölcsök és zöldségek.

A legegészségesebb ételeket zöldségekből és a gyümölcsökből készíthetjük, hiszen ezek a finomságok rengeteg vitamint tartalmaznak, ami igazán felfrissülés a téli hónapok után. A legtöbb szezonális gyümölcsöt, zöldséget tudjuk ilyenkor beszerezni, ezek finomabbnál finomabb ízűek is.

A boltokban sok vitamindús ételeket kapni, bár ezekről nem mindig tudjuk, vajon hol termettek, honnan exportálták azokat. Ma viszont már egyre több termelőt látni, akik árulják a saját terméseiket. Ezek megbízhatóak, magyar, ráadásul helyi finomságok. A frissen szedett zöldségek és gyümölcsök sokkal finomabbak, mint a boltiak, ráadásul a tápanyagértékük is sokkal magasabb.

Az apró magvas gyümölcsök, mint az eper, málna vagy az áfonya nagyon egészségesek. Csak inkább az olcsóbb, de tápanyagban gazdagabbat válasszuk, mint a drágábbat, amit messziről szállítanak, és a logisztika során megsérülnek, veszítenek a frissességükből is.

A saláta tavaszi zöldség, de nyáron is lehet még belőlük fogyasztani. Teljes mértékben saláta alapanyag, azonban rendkívül izgalmas feldobni vele egy unalmas szendvicset.

A spenótot egyre többen használják tésztákhoz és köretként is, magas vitamintartalommal rendelkezik.

Nagyon finom egy zsenge zöldborsóból készült étel, melyeket most már hüvelyestől is felhasználnak. A titok, hogy kerülni kell a túl világos vagy túl sötét árnyalatút, hiszen azok nem annyira finomak.

A spárga is olyan zöldség, amit minden nap megvehetünk különböző boltokban, ám amikor szezonja van, akkor a legegészségesebb és legfinomabb. Csőben sült változata igen ízes, de párolva vagy salátaként is finom.

Az egyik legnépszerűbb növényünk a fokhagyma, elengedhetetlen eleme a konyháknak. Fontos tudni róla, hogy ősellensége a náthának és sok más betegségnek.

A rebarbarát nem igazán ismerjük, hiszen kicsit kesernyés ízű is lehet a kevésbé piros és ropogós darab. Ami érdekes, hogy akár kompótként vagy eperrel párosítva is fogyaszthatjuk.

Az egyik fűszernövény, a menta is tavaszi. Frissen is finom teaként. Azonban egyre inkább használják salátákhoz és a desszertekhez is.

Íme egy pár szezonális vitaminforrás, melyeket márciustól mindenképpen frissen ehetünk, egészségesebb és sokkal finomabb ételeket készíthetünk belőlük.