Tavaszi fáradtság

Tavasszal az emberek sokkal fáradtabbnak érzik magukat, mint az év bármely szakaszában. Mindenki kutatja az okokat, hiszen télen tulajdonképpen pihenünk, kevesebbet mozgunk, kevesebb fizikai munkát végzünk.

Mégis, mikor eljön a tavasz, mindenki fáradtságra panaszkodik. Ennek az állapotnak az egyik oka a vitaminhiányban keresendő. Kevés zöldséget illetve gyümölcsöt fogyasztunk. Természetesen ezekhez hozzá lehet jutni bármilyen bevásárlóközpontban, viszont ezeket a zöldségeket illetve gyümölcsöket nem a nap érlelte, így csekély a vitamintartalmuk. Természetesen pótolhatjuk gyógyszertárban beszerzett vitaminokkal is a hiányt. Mivel nem megfelelő a szervezet vitaminellátása, így az immunrendszer is legyengül, és fáradtabbnak érezzük magunkat. Milyen vitaminokra van szükségünk?  A, D, E, K, B1, B2, C stb.

Azokra a vitaminokra, melyek vízben oldódnak, sokkal fokozottabban kell odafigyelni, és naponta többször is pótolni kell (pl. C-vitamin).

Pl. a  Dvitamint nem kapjuk mástól, mint központi csillagunktól, a Naptól. Ezért tavasszal minél több időt kell a szabadban tölteni, sütkérezni a napon, hogy szervezetünk feltöltődjön. Ebben az évszakban még nem olyan erős az UVB sugárzás, így akár egész nap a szabadban lehetünk anélkül, hogy bármilyen káros hatás érne bennünket.

Egy másik oka a tavaszi fáradságnak a téli mozgáshiány.

De nemcsak vitaminokkal tarthatjuk formában magunkat, hanem testedzéssel, is. Az, aki a tél folyamán edzőterembe jár, vagy egy-egy hétvégét valamilyen wellness hotelben tölt, sokkal immunisabb a tavaszi fáradtságra. S ezek a szabadidőközpontok mindamellett, hogy karban tartanak, még kényeztetnek is bennünket. Egy-egy masszázs sem árt, s így felfrissül a szervezet.

Ugyanakkor fokozottan oda kell figyelni az étrendre is, mindent meg kell adni a szervezetnek, amire szüksége van, nem szabad egyoldalúan étkezni.

Ha minderre odafigyelünk, akkor elkerüljük a tavaszi fáradtságot, a fej- vagy hátfájást, sőt, egész évben jól fogjuk érezni magunkat.