Tavaszi, őszi tisztítókúra fontossága

Mivel a szervezetünknek nincs szüksége a mai élelmiszerekben lévő mesterséges anyagokra, és hogy néha megtisztuljunk a károsnak hitt vagy tartott anyagoktól.

Ma már a 21. században az élelmiszereket nem fogyasztjuk a saját, természetes formájukban, hiszen tele vannak tartósítószerrel, színezőanyagokkal és egyéb adalékanyagokkal. Ezek segítségével lesznek tartósabbak az ételek és az állaguk számunkra tetsző. A hozzáadott „plusz” persze nem feltétlen mérgező, esetleg hosszú távon okozhat allergiát vagy egyéb más betegséget, de nyilván nem szolgál az egészségnek. Mivel nincs szükségünk a mesterséges anyagokra, néha ki kell, hogy tisztuljon belőlünk a nem kívánt anyag. Ehhez viszont tisztítókúrára van szükségünk.

Az egészségünkért meg kell tennünk, hogy rendszeresen, még ha évente csak párszor is, de méregtelenítő kúrát végezzünk. Célszerű tavasszal és ősszel, melynek időtartama nem 1-2 napos, hanem 1-2 hetes. Pár nap alatt csak elindul a tisztító folyamat, de az csak a kezdet. Ha rendesen szeretnénk csinálni, rá kell áldozni a 14-21 napot is.

Tavasszal a tavaszi fáradtság ellen kell tennünk, ősszel pedig azért, hogy felkészítsük magunkat a téli hónapokra, amikor túlzott fehérje- és szénhidrátfogyasztással teli időszak vár ránk.

A kúra alatt nagyon fontos, hogy folyadékként csak buborékmentes vizet igyunk, lehet ásványvíz, csapvíz, szűrt víz. Naponta lehet frissen facsart gyümölcslevet is inni, de ne ez legyen a fő folyadékpótlásunk. Az édességeken kívül szinte mindent ehetünk, de előnyben kell részesítenünk a barna rizst, barna, teljeskiőrlésű kenyeret. Húsoknál fontos, hogy mellőzzük a vörös húsokat, és csak zsírszegény tejet és tejtermékeket fogyaszthatunk. Nagyon egészséges a hal, így gyakran iktassuk be azt is az étrendünkbe. Természetesen gyümölcsöket, zöldségeket bárhogyan és bármikor fogyaszthatunk, majdnem minden mennyiségben.

A táplálkozás mellett figyelni kell arra is, hogy minél többet legyünk a friss levegőn, ezek mellett pedig mozogjunk is. A mozgás lehet bármilyen sport vagy ház körüli munka, a lényeg, hogy serkentsük a vérkeringésünket. Egy kiadós séta is beletartozik, így legalább elintézhetjük a napi dolgainkat is.

Ha lehet, azért év közben is nyugodtan táplálkozhatunk így, hiszen az egészséges életmód nagyon fontos dolog. Inkább előzzük meg a betegségeket, mert ha már megvan a baj, az már késő.