A tíz legegészségesebb étel a világon

Sokan szeretnének áttérni az egészséges életmódra, de nagyon gyakran már ott elakadnak, hogy vajon mi is az, ami egészséges ételnek tekinthető. Az orvostudomány és a dietetikus szaktanácsadók szerint az alábbi tíz étel a legegészségesebb a világon!

alma

Alma: Napi egy alma, a betegséget távol tartja. A mondás az alma óriási antioxidáns tartalma miatt honosodott meg, hiszen ennél nagyobb vitaminbombával nem is kínálhatnánk meg szervezetünket.

Mandula: Tökéletes rágcsálnivaló, ami még tápanyagokban is gazdag, hiszen rengeteg benne a magnézium, a vas, a kalcium és az E-vitamin, sőt mi több, a koleszterinszintre is jó hatással van.

Brokkoli: A brokkoli a kutatások szerint egy olyan enzimet tartalmaz, ami meggátolja a rákos sejtek kialakulását, így sok helyen vizsgálják már természetes rákmegelőző-szerként is.

Áfonya: Az áfonyában óriási antioxidáns-mennyiség halmozódott fel, ezen felül pedig minden fontos tápanyagból találhatunk benne, és bár nem olcsó, fogyasztása felér bármilyen csodaszerrel.

Olajos halak: Legyen szó lazacról, makréláról, heringről vagy szardíniáról, az olajos halak rengeteg omega zsírsavat tartalmaznak, ami a magas koleszterin legjobb ellenszere.

Leveles zöldségek: A saláták nem csak könnyen emészthetők, vitaminban gazdagok, és tele vannak sok tápanyaggal, hanem csökkentik a kettes típusú diabétesz kockázatát is.

Édesburgonya: A burgonya a legjobb béta-karotinforrás, ami az egyik legjobb természetes antioxidáns. Ezen felül A-vitamin tartalma sem elhanyagolható, és még a fogyásban is segít.

Búzacsíra: A búzacsírában rengeteg az E-vitamin, a folsav, a magnézium, a foszfor és a cink, vagyis ennél jobb ételt keresve se találnánk ahhoz, hogy természetes módon pótoljuk szervezetünk ásványi anyagait.

Avokádó: Kevesen fogyasztják, holott telítetlen zsírsavakban gazdag, ami a szervezet alapvető építőköve, és az avokádóban bizony igencsak gazdagon találhatunk ilyesmit.

Zabpehely: A zabpehely-fogyasztók között kevesebb a cukorbeteg, és alacsony a koleszterinszintjük is. Ez természetesen nem véletlen, a zabpehely, ugyanis egész érrendszerünkre és szervezetünkre nagyon pozitív hatással van.