Vessünk véget az álmatlanságnak!

Álmatlanságnak azt nevezzük, ha egy több mint háromhetes időszakban az éjszakák jelentős részében nem tudunk eleget aludni, nehezen alszunk el, többször felébredünk, netán reggelente nem érezzük magunkat kipihentnek.

A probléma súlyos is lehet, de van ellenszer, méghozzá nem csak az, ha rögtön az orvoshoz fordulunk néhány altatóért.

Az egyik egyszerű módszer lehet, ha például elalvás előtt elfogyasztunk valamilyen innivalót, aminek segítő hatást tulajdonítunk. Természetesen ne koffeintartalmú vagy cukrozott üdítő legyen, hanem valami természetesebb, így száz százalékos gyümölcslé, tej – egy kis mézzel megtoldva – netán kakaó vagy gyógytea. Sokan hisznek az alkoholban is, ami valóban elálmosít, de jelentősen rontja az alvás minőségét is.

Amennyiben tehetjük lefekvés előtt, de legalábbis az esti fürdést megelőzően tegyünk egy kiadós sétát a közelben. Ha tudunk, látogassunk el a természetbe, de az is hatásos, ha az udvaron végzünk egy kis testmozgást, a lényeg az, hogy a szabadban legyünk és mozogjunk, így az éjszakák nyugodtabban telhetnek.

A szisztematikusság felállítása is segíthet a jó alvásban, elég csak megnézni a kisbabákat, akik az esti fürdést és etetést követően automatikusan álomba merülnek. Ha mi is be tudunk iktatni egy ilyen rendszert, így legalább ugyanabban az időpontban lefeküdni, azzal is sikeresen leküzdhetjük alvásproblémáinkat.

Próbáljunk meg olyan módszereket keresni, amelyek segítenek az elalvásban! Legyen az televízió, lágy zene, sötétség vagy gyertyafény, egy jó könyv, a lényeg, hogy ki tudjuk kapcsolni a mindennapok problémáit és el tudjunk lazulni az alváshoz.

A kényelmes fekvés szintén alapja a jó és pihentető alvásnak! Ha szükséges, cserélje le ágyát, mert lehet csak ez a probléma, de próbáljon ráakadni arra a pózra, ami az ön számára a legkényelmesebb és a leginkább ellazítja.