Vitaminok fogyasztása tavasszal

A tavasz a legjobb évszak ahhoz, hogy elegendő vitaminhoz jussunk. A tavaszi melegedő napsütés nagyon jót tesz a szervezetnek. Ráadásul ilyenkor fogyaszthatjuk a legtöbb, vitaminban gazdag ételeket.

Mivel a szervezetünk is igényli a vitamindús ételeket, ezért szerencsénkre, kedvünkre válogathatunk a tavaszi zöldségek és gyümölcsök tárházából, hiszen ekkor terem a legtöbb nyersanyag. Sorra is vehetjük a legegészségesebbeket.

Februárban, elsőként jelenik meg a spárga. Mostanában egyre felkapottabb zöldség, hiszen az éttermekben is egyre több finomságot készítenek el belőle. Mindenki számára fogyasztható, hiszen a kalóriatartalma igen alacsony, és nagyon sok rost van benne. C- és K-vitaminban gazdag, de folsavat, kalciumot, káliumot és magnéziumot is tartalmaz.

Az articsókát szinte nem is ismerjük, pedig elég sokféle formában tehetjük az asztalra. Többek között vasat, magnéziumot, foszfort és C-vitamint is tartalmaz.

A spenót is dúskál a vitaminokban, szintén tavaszi zöldség. Rendkívül gazdag C-vitaminban, K-vitaminban, vasban. Sok betegséget előzhetünk meg vele, főképp nyersen érdemes fogyasztani.

A reteknél a legfontosabb, hogy a vér és a vese egészséges működését segíti és – mivel kiváló antioxidáns -, csökkenti a rák kialakulásának kockázatát.

Egyre többször találkozni éttermekben a – szintén – antioxidáns vízitormával. Nem elhanyagolható vitaminmennyiséget tartalmaz, mint a B6-, C, E- és K-vitamin.

A zöldhagyma az egyik legkedvesebb zöldségünk. A kalóriatartalma elenyésző, viszont csökkenti a koleszterinszintet és az asztma kezelésében nagy segítség. Gazdag káliumban, foszforban és kalciumban.

Nagyon divatos zöldség a lime, mely természetesen erősíti az immunrendszert, hiszen sok benne a C-vitamin. A citromhoz hasonlóan kiváló salátákban vagy halhoz.

A gyümölcsök közül a kivi az egyik leggazdagabb a tápanyagokban, C-, E- és A-vitamint és béta-karotint is tartalmaz. Mivel vízben oldódó antioxidáns, ezért megvédi a szervezetet a szabadgyökök ellen.

Az alma is gazdag flavonoid forrás, nagy az antioxidáns tartalma. Ebből a gyümölcsből készült almaecet megelőzi a vesekő kialakulását.

Az eperben szintén nagy mennyiségű vitamin van jelen, például C-, K-, B5-, B6-vitamin is. Fontos, hogy mangánt, folsavat, rezet, és omega-3 zsírsavat is rejt magában a többi más tápanyag mellett.

Bőven elegendő vitamint rejtenek a tavaszi zöldségeink, gyümölcseink. Ezeknél nincs egészségesebb étel, fogyasszuk őket bátran.